A simple trick to improve your sleep….

„The general that sleeps the most, wins the war“

There is always one quote per year that I constantly remind myself of. This was the one in 2015. Why? Because its on point. And because I love great sleep. As everyone does.

And there is no substitute for great sleep. The research is clear on this. No supplement. No food. No tricks. There are no shortcuts to great sleep. Great sleep is essential for physical and cognitive performance. That means your success in the gym and in your sport….

So, what is great sleep?

To me great sleep is based on 3 factors

  1. You go to bed before 11pm, ideally 10pm, and fall asleep in less than 5 minutes
  2. You sleep through the night without any interruptions
  3. You wake up by yourself – thats means without an alarm – fresh and ready for the day between 6 and 8am

Out of the 1000+ clients I have seen in the last 8 years, I can count on two hands how many of them fullfilled all three criterias on Day One.

Over 90% of my clients fullfill all three criterias within the first 6 weeks of working with the YPSI. How do we do that?

There is many recommendations I give my clients to improve sleep, from Supplements that are precursors to Serotonin and GABA  as well as Foods that are rich in Serotonin precursors like bananas or a rice/bean mix.

Another recommendation thats great and efficient is

Listen to One Hour of Johann Sebastian Bach at night

Why?

Music affects the brain’s organization, abilities and neurochemistry, through its melody, rhythm and frequency.

Classical Music raises the level of the neurotransmitters Serotonin and GABA  in your brain and peripheral nervoussytem. Serotonin is involved in the transmission of nerve impulses that is responsible for relaxation and wellbeing. GABA is the major inhibitory neurotransmitter in the body, especially for reducing muscletone and responsible for brain balance and creativity.

Especially the Classical music from the Baroque period with 60 beats per minute beat pattern, affects the amplitude and frequency of brain waves, measurable through QEEG, in a very calming way.

The most known composer from the Baroque period is Johann Sebastian Bach, which I have seen the best results with, as far as calming the brain at night after a busy day….

Sleep is essential for your progress and performance…

There is no substitute for great sleep….

You want to slow down faster at night and improve your sleep, get some Johann Sebastian Bach from Spotify, Itunes or Amazon and enjoy a great night of sleep…

StrongerMe Visie op bovenstaand artikel;

Goede slaap is uiterst belangrijk. Het is bij uitstek de beste vorm van herstel. Zowel mentaal als fysiek. Kijk naar een baby, deze slaapt 3/4de van de tijd. Wat doet hij/zij? Groeien! Fysiek dus optimaal herstellen én bovendien verbeteren.

Slaap wordt beïnvloed door de neurotransmitters Serotonine en GABA, zij zullen ervoor zorgen dat je je lichaam ‘uit’ kan zetten. Dus deze bevorderen, zal rechtstreeks je slaap bevorderen.

Inositol en Magnesium zullen de aanmaak van GABA stimuleren, en we weten ondertussen dat die verhoogde GABA je slaap positief zal beïnvloeden.

Welke vorm van Magnesium moet ik dan nemen? En moet ik deze in combinatie nemen met andere supplementen? Dit kun je afleiden uit de volgende vragen;

  • “You go to bed before 11pm, ideally 10pm, and fall asleep in less than 5 minutes. “

Wanneer je in bed ligt en niet binnen de 5 minuten in slaap valt, dan is je lichaam niet volledig in rust (we kunnen deze ook bekijken met betrekking tot je Cortisol-Melatonine balans). Dus je Serotonine en GABA is dus niet hoog genoeg om de slaap te vatten. In dit geval kan je deze eenvoudig boosten door middel van de Inositol plus Magnesium in te nemen. De Inositol zal je GABA verhogen. Daarnaast is er ook Magnesium Citraat aan toegevoegd. Magnesium heeft van nature een rustgevend effect op het parasympatisch zenuwstelsel. Dubbel effect dus. Aangeraden dosis; 1 schep Inositol plus Magnesium.

  • “You sleep through the night without any interruptions. “

Als je slaap voldoende kwalitatief is, dan zal deze voldoende diep zijn. In dat geval zou je niet wakker worden tijdens de nacht. Wanneer dit wel het geval is, dan kan je best het Magnesium Complex innemen. Deze bevat vormen Magnesium zoals Bisglycinaat, aspartaat en citraat. Vooral de Bisglycinaat wordt maximaal geabsorbeerd door het lichaam en zal ervoor zorgen dat je dieper slaapt. Aangeraden dosis; 2-4 capsules Magnesium Complex.

  • “You wake up by yourself – thats means without an alarm – fresh and ready for the day between 6 and 8am. “

Ten laatste 22.30 uur in bed liggen, is hier een zeer belangrijk element in. Je kent wellicht de uitspraak: “voor middernacht telt dubbel”. Deze klopt in een zekere zin.

Test het voor jezelf uit. Ga slapen om 2 uur in de nacht, tot 10 uur in de ochtend (=8 uur). De andere dag ga je slapen om 22.30 uur en sta je op om 6.30 uur (=eveneens 8 uur). Vergelijk dan je energiepijl. Je zal verstelt staan, hoe groot het verschil is.

Absoluut een foutief ritme, en zeg je nu al op voorhand: “om 22.30 uur in slaap vallen zal me nooit van mijn leven lukken!” Probeer dan onze Ultra Slaap combinatie. Bestaande uit Inositol plus Magnesium enerzijds en het Magnesium Complex anderzijds. Aangeraden dosis; 1 schep Inositol plus Magnesium, 2-4 capsules Magnesium Complex.

Slaapwel!

Kortingscode: slaapwel10 op alle slaap bevorderende supplementen.

Bron: Your Personal Strength Institute – Wolfgang Unsöld – founder and CEO YPSI.

http://ypsi.de/a-simple-trick-to-improve-your-sleep/

Auteur visie: Tim Mathis, zaakvoerder en oprichter StrongerMe.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Shopping cart